بهره وری

جمعه 24 خرداد 1398
19:55
الهه فتاحی

پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر تعدیل‌کنندگی بهره‌وری نیروی انسانی در رابطه بین اعتماد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی انجام شد.
جمع آوری داده‌ها براساس پرسشنامه‌های اعتماد سازمانی دیکینسون( ۲۰۰۹ )، رفتار شهروندی سازمانی راولیز( ۲۰۰۸) و بهره‌وری نیروی انسانی هرسی و گلداسمیت( ١۹۸١) صورت گرفت که ضریب آلفای کرونباخ آن‌ها به ترتیب ۴/۸۸%، ۷/۸۸% و ۵/۷۹% به‌دست آمد و روایی صوری و محتوایی آن‌ها با استفاده از نظر متخصصان و کارشناسان خبره و روایی سازه به کمک تحلیل عاملی تاییدی تایید شد.
یافته ها: یافته‌های تحقیق نشان داد که اعتماد سازمانی منجر به بروز رفتار شهروندی سازمانی شده به‌طوری که با در نظر گرفتن بهره‌وری نیروی انسانی به عنوان متغیر تعدیل‌کننده، شدت رابطه بین اعتماد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی افزایش می‌یابد.
نتایج: مسیولین و متولیان با سرمایه‌گذاری در اعتماد سازمانی و مدیریت بهره وری نیروی انسانی می‌توانند شاهد ارتقای هر چه سرعت رشد صنایع و توسعه آن در دهه‏‌‌های اخیر حاکی از آن است که کشورمان درحال گذر از یک اقتصاد نیمه صنعتی به صنعتی است.

مقاله بهره وری
به همین خاطر در این مقاله سعی بر آن شده است تا ضمن اشاره به مفاهیم اصلی بهره وری، به رویکردها و راه کارهای مختلف افزایش بهره وری پرداخته شود؛ و ضمن تشریح اهمیت بهره وری به تبیین عوامل موثر در ارتقا، ایجاد شرایط لازم برای بهبود بهره وری نیروی انسانی و عوامل موثر در كاهش بهره وری نیروی انسانی نیز پرداخته می‌شود.
زمانی که بهره وری در سازمان وجود داشته باشد به معنای این است که کارایی سازمان نیز افزایش یافته است کارایی سازمان بسته به مهمترین بخش سازمان، نیروی انسانی آن است نیروی انسانی همواره نیاز به تغییر و تحول دارد که از یکنواختی خارج شده و بتواند بهره وری لازم را برای سازمان به وجود آورد همواره سازمان‏‌ها باید پویا و زند بوده که بتوانند کارکنان و نیروی انسانی خود را کارا و بهره ور کنند.
از عوامل دیگر درونی بهره وری که تاثیر زیادی بر افزایش بهره وری دارد و می‌تواند در بهبود آن نقش بارزی را ایفا کند، آموزش است برخی مطالعات نشان دهنده این واقعیت است که بین آموزش و بهره وری همبسگی مثبت بسیار قوی وجود دارد نیروی انسانی اموزش دیده بوده، از رشد و بهره وری بالایی برخوردار بوده است.

منبع : مقاله بهره وری


[ بازدید : 57 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مقاله و تحقیق و پایان نامه های علمی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]